IELTS Sınav sonucu 9 puanlık şerit ölçeği kullanılarak belirlenir.
Sınav sonucu aldığınız formda (Test Report Form) hem genel puanınız hem de sınavın bölümleri olan dinleme,okuma,yazma ve konuşma bölümlerinin ayrı ayrı puanlarını görürsünüz.
Genel Puanınız en yakın yarım veya tam puana yuvarlanarak forma kaydedilir.
Örneğin;
Katılımcılar |
Dinleme |
Okuma |
Yazma |
Konuşma |
Dört Bölümün Ortalaması |
Toplam Puan |
Aday A |
6.5 |
5.5 |
6 |
7 |
25/4=6.25 |
6.5 |
Aday B |
3.0 |
5.5 |
3.0 |
5 |
16.5/4=4.12 |
4.0 |
Aday C |
4.0 |
3.5 |
4.0 |
4.0 |
15.5/4=3.87 |
4.0 |
IELTS BÖLÜMLERİNİN PUANLARI
Dinleme
IELTS dinleme bölümü 40 sorudan oluşur.Her doğru yanıt bir puandır.Yanlış verilen yanıt doğru yanıtı etkilemez.Puanlar 40 puan üzerinden şerit ölçeğine dönüştürülür.Sonuç puanı tam puana veya yarım puana tamamlanır.
Okuma
Okuma bölümünde de 40 soru vardır ve her bir doğru yanıt 1puandır.Puanlar 40 puan üzerinden IELTS şerit ölçeğine dönüştürülür.
IELTS Akademik sınavının okuma bölümü Genel Eğitim sınavının okuma bölümüne göre daha zor kelimelerin ve daha karmaşık metin yapılarının olduğu okuma metinlerinden oluşur.Genel Eğitim sınavına katılan kişinin daha çok doğru yanıt vermesi gerekir ki belirli bir toplam puana ulaşabilsin.
Yazma
Aşağıda yer alan her bir kriter için puan belirlenerek sonuç değerlendirmesi yapılır.
1-)Yazma bölümü de iki kısımdan oluşmakta idi.Verilen iki bölümünde tamamlanması
2-)Akıcılık,tutarlılık
3-)Sözcük bilgisi ve yerinde kullanma
4-)Dilbilgisi çeşitliliği ve doğru kullanma
Her bir kriter eşit olarak ağırlıklandırılır,ve yazma bölümünün puanı bunun ortalamasıdır.
Konuşma
Bu bölümde de aşağıdaki her bir kriter için bir puan verilerek hepsinin toplamının ortalaması alınır ve bu bölümün toplam puanı ortaya çıkar.
Kriterler şöyledir;
1-)Telafffuz
2-)Akıcılık,tutarlılık
3-)Sözcük Bilgisi
4-)Dilbilgisel Çeşitlilik ve Doğru kullanım
Kriterler eşit olarak ağırlıklandırılır ve bu bölümün toplam puanı da yine bu kriterlerin ortalaması alınarak hesaplanır.
IELTS Sınav sonucunuz yalnızca iki yıl için geçerlidir.